YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Sunday, November 18, 2012

Niat dan Doa


Aku rasa ni first time aku buat entry pasal keagamaan sikit.
Bukan apa..aku just kurang senang ngan satu bacaan doa yang dibaca oleh seorang hamba ini.
Ada ke dia doakan KEHANCURAN sesuatu?
Is it DOA or SUMPAHAN?

*Hijau untuk sifat mahmudah
*Merah untuk sifat mazmumah

Kalau dulu aku belajar kat sekolah agama kat Sekolah Rendah Agama Pandamaran Jaya, Klang...
Ustazah n ustaz aku cakap doa adalah sesuatu perbuatan dimana kita meminta sesuatu kepada Allah.
Doa adalah penghubung antara hamba dan sang penciptaNya iaitu Allah.
Doa juga mendekatkan diri kita kepada Allah S.W.T
Dan aku memang dibesarkan dengan ajaran ibubapa aku untuk berdoa bagi meminta sesuatu yang baik sahaja.
Contohnya:

1) Doa untuk kesejahteraan ibubapa (kesihatan)
2) Doa untuk permudahkan urusan
3) Doa untuk belajar

banyaklah lagi doa...
Dn..memang langsung xde doa untuk kehancuran.
Allahhuaakbar!
Bukakanlah pintu hati mereka Ya Allah untuk kembali berfikir tentang konsep dan juga keindahan sebuah doa.
Amin.


gambar ehsan dari Google

P/s: doa merupakan senjata mukmin. bukan senjata untuk menghancurkan saudara sesama Islam.

No comments:

Post a Comment